اخبار

ریسک بالای کارکنان سامانه حمل و نقل شهری در ابتلا به کووید-19

سامانه-حمل-و-نقل-شهری-در-ابتلا-به-کووید-19.jpg

بر اساس آزمایشات اداره بهداشت عمومی کالیفرنیا، انتشار کووید-19 در حمل و نقل از جمله صنعت شهری است تقریباً 5 برابر بیشتر و دو برابر کشنده‌تر از همه مشاغل در کالیفرنیا است.

پژوهشگران با استفاده از داده‌های ایالتی جمع‌آوری‌شده بین ژانویه ۲۰۲۰ تا می ۲۰۲۲، موارد ابتلا به کووید 19 تایید شده حدود ۵۶۴۱ گزارش شده که از این میان ۵۳۷ سبب مرگ شده است.
به طور کلی، صنایع حمل و نقل عمومی حدود 1.4 برابر بیشتر از مجموع همه بخش ها، شیوع COVID-19 داشتند. البته شیوع کرونا در انواع صنایع حمل و نقل بسیار متقاوت است؛ برای مثال شیوع در اتوبوس و حمل و نقل شهری 5.2 برابر و در صنعت حمل و نقل هوایی 3.6 برابر بیشتر از همه صنایع بود. هم‌چنین مرگ و میر در صنایع اتوبوس و حمل و نقل شهری 1.8 برابر بیشتر از مجموع همه صنایع گزارش شده است.

پژوهشگران در ادامه خاطر نشان کردند: «کارگران صنایع حمل‌ونقل عمومی نسبت به بقیه مشاغل در کالیفرنیا بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری کووید-19 و مرگ و میر هستند و باید برای استراتژی‌های پیشگیری از COVID-19 در اولویت قرار گیرند.

اقدامات حفاظتی در محل کار می‌تواند شامل تلاش‌های هدفمند واکسیناسیون، دسترسی به درمان ضد ویروسی، اگاهی بیشتری نسبت به بیماری بهداشت عمومی برای کارگران، بهبود تهویه و یا استفاده ماسک‌های تنفسی مناسب توسط کارگران و سواران حمل‌ونقل عمومی باشد

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *